meid in de bijstand met gedoe met de verhuurder

Gedoe met de verhuurder over je huurwoning waar je niet uit komt? Onze advocaat kan je helpen.

 

Krijg je bijstand, en je hebt gedoe met de verhuurder over je huurwoning, dan kan dat je flink in de problemen brengen. Van achterstallig onderhoud tot op straat komen te staan, je kunt ermee te maken krijgen.

Wat kan onze advocaat dan voor je doen?

Als je gedoe hebt met de verhuurder, dan kan onze advocaat dit voor je oppakken.

 
 

Wat is er precies aan de hand met de verhuurder?

Je kunt op verschillende manier gedoe krijgen met de verhuurder over je huurwoning.

1. Word je uit je huis gezet?

Dat mag de verhuurder alleen in uitzonderlijke gevallen beslissen. Zoals bij meerdere maanden huurachterstand, bij overlast, of als hij dringend zelf in zijn woning moet. Of als je je niet gedraagt als goed huurder of als het pand ingrijpend gerenoveerd of zelfs gesloopt moet worden. Ontvang je een brief waarin de verhuurder aangeeft dat hij je uit je huis wil zetten (en daarover een procedure gaat starten), en dreig je dus op straat te komen staan, neem dan direct contact op.

2. Zijn er gebreken of achterstallig onderhoud in of aan je woning?

Dan moet de verhuurder deze oplossen. Zodat je veilig en comfortabel kan wonen, zonder schimmel in je woning, of houtrot, vochtproblemen, lekkages of slechte kozijnen. En met elektriciteit en een goed werkende verwarming. Als de verhuurder dit onderhoud niet uitvoert, dan zullen we hem daartoe proberen te dwingen via de rechter. En we schakelen de huurcommissie in om de huurprijs te verlagen totdat het is opgelost.

3. Betaal je teveel huur?

Omdat de verhuurder geen rekening houdt met je uitkering? Dan schakelen we de huurcommissie in om de maximale huurprijs te bepalen. Ook heb je in veel gevallen recht op huurtoeslag

4. Heb je een huurachterstand?

En stapt de verhuurder naar de rechter om je uit je huis te zetten? Dan helpen we je hiertegen te verdedigen, zodat je niet op straat komt te staan. Ook kunnen we helpen met het voorstellen van een betalingsregeling en met de begeleiding rondom een schuldhulpverleningstraject. Dit begint als de verhuurder de gemeente op de hoogte stelt van je huurachterstand. 

 
 

Hoe gaat onze advocaat dit oppakken? Snel, gratis en per telefoon.

Stap 1: Neem contact met ons op 

Vul dit formulier in, of stuur een whatsappbericht. Schrijf zo precies mogelijk op wat er aan de hand is. Doe er de brief bij die je hebt ontvangen van de verhuurder.

Stap 2: Binnen één werkdag belt onze advocaat je.

Ze moet eerst de zaak helder hebben, en zal dus wel wat vragen hebben. Zorg dat je je BSN bij de hand hebt, en alle correspondentie met de verhuurder, zodat je dit allemaal kunt mailen. Anders kan de advocaat niet aan de slag. Je hoort meteen of we je kunnen helpen. Als onze advocaat alle correspondentie ontvangen heeft, dan vraagt ze een toevoeging voor je aan, zodat we je gratis kunnen helpen.

Stap 3: Binnen uiterlijk vijf werkdagen schrijft je advocaat een brief.  

Zodra je alle correspondentie hebt gestuurd, schrijft je advocaat een brief naar de verhuurder. Die brief krijg jij eerst te zien. Pas als je het eens bent met wat erin staat, gaat de brief naar de verhuurder.

Stap 4: Bespreken van de reactie 

Zodra de verhuurder reageert, bellen we je om de uitslag te bespreken en te bespreken hoe nu verder.